Blogger Layouts

Tuesday, August 2, 2011

Ramdhan kembali..

Alhamdulillah Ramadhan datang kembali...semua org menantikn bulan yang mulia ini untuk kite mengubah diri kite...kite tinggal kn sifat mazmumah kite...
Aku bersyukur sgt2...kali ni aku rasa satu perasaan yg lain untuk menyambut ramadhan kali ni..
Aku rasa seronok sgt...aku pn xtau npe perasaan ni leh ada...adakah Allah telah beri aku petunjuk kepada aku apa itu kemanisan ramadhan,,mungkin iya...
aku berharap sangat ramadhan kali ni akan lebih baik dari sebelum nye....

Bulan yg mulia ni la kite perbanykkn berzirik n beribadat...
untuk mendapat keampunan dari Nya,....

Dulu sebelum aku msk ke IPTA...aku jarang pergi ke masjid pada bulan ramadhan ...
sebab kn ada faktor malas...ish ish masa tuh ape nk jadi lakan..padahal masa tuh da form 5 kot...
xpe la..bile aku msk ke IPTA la segalanye berubah..alhamdulillah aku pn mendapat kawn2 yg mengajar aku erti hidup n jalan yg benar..ehheh....xpe la kn..dari situ aku belajar..sorg mengajak aku solat..baca yassin...sejuk je ati aku. sbb buat bende yg bek,,:)

Lepas je aku abid Diploma ni..aku teringat masa aku belajar dlu..asal bulan puasa je mesti g Surau tok wat Teraweh...seronok bile da kite wat terawih tuh....bukan sebb ada kawan2..tp akan wujud satu perasaan yg kite tidak dapat gambarkn....kalo siapa penah lalui ni akan merasa nikmat nye solat teraweh..:)

Rindu la msa belajar dlu...seronok sgt...masa belajar dlu kiteorg buat 8 rakaat je...xpe la asalkn buat kn....xmengapa la...aku merasaa suasana solat teraweh tuh.,,heheh...

Lagi satu aku nk kongsi sikit...betol la org cakap kan perempuan bila memakai telekung
akan nmpk kembar je muke dy sbb ..sama je bile dorg pakai telekung..:)

No comments:

Post a Comment