Blogger Layouts

Thursday, August 4, 2011

Benarkah..??

Hay kawan2..aku nk share sikit la kn….
Td masa pas berbuka aku tgk la citer yg bertajuk “DEWI”…aku tgk la jalan citer dy..ni la first time aku tgk..aku pn xtau la episode berapa…masa aku buka citer tu masa tu scene tengah nagis kot..kisah mak n ank dy..masa tu kat kubur..aku pn xtau la spe yg meninggal..masa tu kan ada lak sangkar burung merpati…ada 2 ekor kot..menjadi tanda tnya kat aku npe ada sangkar tuh…den masa tuh mak tu pn bercakap “kamu boleh buat, kamu pejamkan mata ingat balik kenangan manis bersama dengan Sita kemudian kamu lepas kn burung ini dua2”….korang nmpk x citer kat sini..dy menceritakn tentang kalo kite ada kngan yg susah kite lpe kn kite amik 2 ekor merpati kemudian bia kn dy terbang bebas…ia sama seperti kite lepaskn apa yg terbuku di hati n bia kn kngan tu berlalu pergi.,,,:)…
Tp cerita ni mengarut je kot…jgn la percaya sgt
Ni mayb sbb kepercayaan dy untuk bia kn kngn tu dilupakn…biasa nye kngan ini susah kite nk lpekn tol x?
Stiap bende ada jalan tok kite selesaikn nye..kngan tu bia kn ia jadi kngan..ia xkn terkubur dalam hidup kite….:)

2 comments:

  1. mcm2 perkara org buat tuk lupekan kenangan lama..ade yg buang barang2 pemberian org, atau ade yg bunuh diri jugak (bg yg ptus cinta)..tpi asenye kenangan bukan untuk dibuang tpi untuk dikenag..ye dak...sbb dri kngn tu yg jdikan kite matang

    ReplyDelete
  2. btol tuh...:)..kengan tp dlm ingatan..

    ReplyDelete