Blogger Layouts

Tuesday, May 10, 2011

MArry you??

Adam dan hawa diciptakan untuk saling melengkapi. Itu satu kemestian. Persoalannya, bagaimana untuk mengetahui siapa jodoh kita? Adakah kita jatuh cinta pada orang yang tepat? Benarkah ? kita akan tahu dia untuk kita melalui rasa dan gerak hati?

Ada juga yang berkata, cinta sejati itu apabila kita rasa sesuatu di dalam hati dan membuat pilihan yang tepat menggunakan akal fikiran.

Kalau begitu, kenapa ada yang bercinta tetapi tidak ke jinjang pelamin? Bagaimana pula dengan yang ditakdirkan berpisah selepas berkahwin?

Entahlah,,,yang pasti bagiku,cinta sejati itu ibarat mendaki Gunung Everest. Ramai yang bercerita, ramai yang mencuba, tetapi tidak semua Berjaya sampai ke puncak. Adakah aku antara yang bertuah?

Hurm… dlm hal ni kne aku wat pilihan ke x..ye ke..??dis is my future k…I kne pkkan wish one the best for my life…it hard for me to make decision..nk katakn ni soal idup dan mati…..hahah…terok kn…tp btol la pe aku ckp..tok pilih yg terbek tok diri kita ni mesti la yg terbek kn…cam ne la nk ckp kn..i terpikir cam ne org yg x kawin tuh..dorg x kawin dorg ada alasan dorg sendiri…I rasa la kn dorg takut dengan kisah dorg yg lalu..dorg da puas da disakiti oleh org lain mcm mana la kn…dorg tktk tok teruskan idp disebabkan kisah yg lalu..sepatutnye dorg jadiakn teladan dari kisah2 yg lalu…but tok pilih teman idop ni mmg susa lakn…susah sagt…kdg2 kite tkt kite kecewakan org..n kite tkt org kecewakan kita..that the main point…dorg tkt…tkt dikecewakan…….

Kadang2 kite sendiri tok bermain dengan bayang2 sendiri..so kite kena la bersabar tok mencari sesuatu yang hakiki…

Yang hakiki ni la merupakan bende paling kite tkt sayng n kita tkt…tp kadang2 kite kne buang rasa tkt tu untuk mendapatkn bende yang terbek…

No comments:

Post a Comment